Kategorie galerie

Publikujeme

Na internetovém studentském magazínu Generace20.cz publikujeme do veřejného prostoru. V rámci jednotlivých rubrik pracujeme v týmech s přesně rozdělenými rolemi jako vedoucí či redaktoři. Píšeme zpravodajské a publicistické texty na témata, která jsou nám blízká, jsou výpovědí dvacetileté generace. 

Správný novinář nepracuje od stolu, a proto redakce Generace20 vyráží do terénu, kde sbírá informace a kontaktuje zdroje pro své články.

Veřejný prostor

Naše texty se prostřednictvím internetu dostávají do veřejného prostoru a mohou mít širší společenský dopad. Učíme se proto ctít společenskou odpovědnost a pravidla etického jednání, které se musí promítat i do novinářské praxe.

Jako redaktoři můžeme poznat, že budovat vzájemnou profesní důvěru není jednoduché. Bez ní však žádný publicista nemůže pracovat.

Školní projekt Klub Spálená zavede studenty do světa reklamy a marketingu

Školní projekt Klub Spálená zavede studenty do světa reklamy a marketingu

Generace20

Autor: Nikola Šrámková

07. 11. 2014

„Nepropal svou šanci“ – takové je motto nového projektu Vyšší odborné školy publicistiky v zaměření PR a marketing. Cílem programu je snaha přiblížit studentům možnost seznámit se a komunikovat s úspěšnými lidmi hlavně v oboru reklamy a marketingu. Vše se odehrává pravidelně v úterý od 18 hodin v Klubu Spálená ve stejnojmenné ulici, a to od začátku zimního semestru.

Úterní večery ve studentském Klubu Spálená, který se jmenuje podle ulice Spálená, patří reklamě a marketingu, což je nový projekt školní agentury PubliCity na yšší odborné škole publicistiky. Na setkáních přednáší známí lidé z branže. Prvotní myšlenka vzešla od pedagogů zaměření PR a marketing. „Nápad přišel sice od nás, ale studenty zaujal a jsou nadšení,“ říká jedna z iniciátorů Monika Hrubalová. Vedoucí chtějí dát studentům šanci s někým se seznámit a navázat tak kontakty, díky kterým by si později mohli například dojednat praxi. I proto slogan: „Nepropal svou šanci.“

Přednášky jsou otevřené všem studentům školy. Zatím proběhla dvě setkání, na první dorazilo téměř 40 lidí. „Obecně chceme zvát hosty z oblasti reklamy a marketingu. Úplně na začátek jsme zvolili někoho, kdo studenty naučí, jak reagovat na dalších přednáškách,“ přibližuje Hrubalová. Prvním hostem v Klubu Spálená byla Kamila Zárychtová. Ta se zabývá networkingem, což je způsob pomoci podnikatelům v kariérním růstu prostřednictvím nových kontaktů. Zárychtová studentům prozradila, jak navázat pracovní vztahy a jak vůbec s lidmi komunikovat. Tyto informace by jim měly být užitečné při následujících večerech, kdy klub navštíví další hosté.

Pedagogové v roli investorů

Druhý večer nesl název Den D stejně tak jako pořad České televize, který umožňuje rozvoj podnikatelů. Studenti třetího ročníku PR a marketingu prezentovali své nově vznikající projekty, na kterých začali pracovat začátkem zimního semestru s pomocí svých pedagogů. Ti ale večer usedli jako investoři v porotě, kde spolu s hostem Jiřím Krajčou, který se zabývá franšízingem neboli rozšiřováním dceřiných poboček známých firem pod stejnou značkou. Student Jan Služevský nazval tuto přednášku „škola hrou.“

Přednášky jsou interaktivní a probíhají formou diskuzí. „Myslím, že je super, že máme možnost se na cokoliv zeptat nebo vyslovit nějaký nápad,“ říká Služevský. Studenti se na celém projektu spoluúčastní tak, že zařizují občerstvení a upravují prostory k přednáškám. Podle Hrubalové by se setkání měla nést v duchu zábavy, a nikoli formou školní výuky v lavicích. K tomu je klub Spálená vhodný díky podkrovním prostorům, které jsou méně formální než výukové třídy. „Sedí se takřka na zemi na různých polštářcích,“ vysvětluje Hrubalová.

Propagace probíhá prostřednictvím Facebooku, tištěných materiálů v budově školy a na nástěnkách. „Určitě cílíme hlavně na studenty z naší školy, aby jim byly večery přínosné. Na prvním setkání byli však i kamarádi z okolí a nebylo to na škodu,“ říká Služevský, který spravuje stránku na Facebooku. Začátkem prosince povede přednášku Jiří Havelka, který se zabývá reklamou. Od toho se bude odvíjet i studenty organizovaná výstava fotografií, které mají zobrazovat nějakou kuriózní reklamu, buď v dobrém slova smyslu, nebo naopak. Svými snímky mohou do Klubu Spálená přispět všichni studenti VOŠP.

Partneři

Kontaktujte nás

Opatovická 160/18, 110 00 Praha 1
Telefon: +420 224 930 851
Telefon: +420 224 930 037
E-mail: vosp@vosp.cz

Aby Vám neunikly pozvánky na akce VOŠP

Copyright © 2011—2020 Vyšší odborná škola publicistiky.
Všechna práva vyhrazena. „Nejsme žurnalistika, jsme publicistika!“