Kategorie galerie

Publikujeme

Na internetovém studentském magazínu Generace20.cz publikujeme do veřejného prostoru. V rámci jednotlivých rubrik pracujeme v týmech s přesně rozdělenými rolemi jako vedoucí či redaktoři. Píšeme zpravodajské a publicistické texty na témata, která jsou nám blízká, jsou výpovědí dvacetileté generace. 

Správný novinář nepracuje od stolu, a proto redakce Generace20 vyráží do terénu, kde sbírá informace a kontaktuje zdroje pro své články.

Veřejný prostor

Naše texty se prostřednictvím internetu dostávají do veřejného prostoru a mohou mít širší společenský dopad. Učíme se proto ctít společenskou odpovědnost a pravidla etického jednání, které se musí promítat i do novinářské praxe.

Jako redaktoři můžeme poznat, že budovat vzájemnou profesní důvěru není jednoduché. Bez ní však žádný publicista nemůže pracovat.

GLOSA: Umyjme si ruce nad prázdnými regály českých obchodů

GLOSA: Umyjme si ruce nad prázdnými regály českých obchodů

Generace20

Autor: Marek Veselý

01. 03. 2020

Když budete Čechům neustále opakovat, ať nepanikaří, většina z nich začne panikařit. Mediální hysterie kolem koronaviru způsobila, že mnoho lidí ze strachu začalo vykupovat potraviny nebo ochranné roušky do zásoby. Ani jedno by jim při případné nákaze nepomohlo. Na situaci pak nejvíce doplácejí ti, kteří ráno nemůžou ke své pomazánce sehnat rohlíky, protože ty jsou vyprodány.


Je jedno, kolikrát média upozorňují na to, že v posledních dnech přibývá více vyléčených lidí než těch, co zmíněnému viru podlehli. Někteří Češi také ignorují fakt, že pravděpodobnost nákazy a následné smrti člověka v produktivním věku na koronavirus je asi stejně velká jako to, že křečkující Čech stihne dojíst všechny nakoupené potraviny dřív, než projde jejich trvanlivost.

Největší chyba je ale přístup masových médií, která kvůli pár klikancům navíc neustále recyklují hrozby koronaviru a věnují mu více prostoru, než by bylo zdrávo. Pak se nedivme, že Italové jsou dnes v České republice vítáni asi stejně, jako Andrej Babiš 17. listopadu na Národní třídě.

Hysterie kolem koronaviru se ovšem netýká pouze Česka. Mediální masáž a následný strach škodí obchodu a podnikání po celém světě. Například poměrně oblíbené mexické pivo Corona jen kvůli svému názvu podobnému zákeřnému viru už nyní na paniku silně doplatilo. Firma vyčíslila propady prodeje na 170 milionů dolarů.

S prvním březnovým dnem potvrdila první nakažené i Česká republika. Proto by měli Češi místo vykupování obchodů věnovat zvýšenou pozornost své hygieně, která je podle expertů tou nejlepší prevencí. Je na nic, že má člověk ve sklepě takovou zásobu rýže, že by se jí mohl ládovat do smrti, když si po příchodu domů neumyje ruce. A mimochodem – antibakteriální gel je proti virům k ničemu… 

Partneři

Kontaktujte nás

Opatovická 160/18, 110 00 Praha 1
Telefon: +420 224 930 851
Telefon: +420 224 930 037
E-mail: vosp@vosp.cz

Aby Vám neunikly pozvánky na akce VOŠP

Copyright © 2011—2020 Vyšší odborná škola publicistiky.
Všechna práva vyhrazena. „Nejsme žurnalistika, jsme publicistika!“