fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Kontentino podporuje studenty Publicistiky
Děkujeme společnosti Kontentino za podporu Na Vyšší odborné škole publicistiky jsme v minulém roce otevřeli praktickou dílnu sociálních médií, která studentům umožňuje rozvíjet dovednosti v oblasti digitální komunikace, tvorby obsahu a práce s audiovizuálními výstupy. Velké poděkování patří společnosti Kontentino, která naši iniciativu podpořila a pomohla vytvořit prostředí, kde se studenti mohou učit pracovat se sociálními sítěmi v praxi. Díky této spolupráci získávají přístup k…
Datum: 25. 7. 2025
Zápis prváků, aneb jak si zpříjemnit administrativní nezbytnosti
Zápis, vedro, skvělá atmosféra a grilovačka VOŠPáků Opět jsme se sešli, abychom přivítali a zapsali budoucí VOŠPáky ke studiu na Publicistice. Dopolední čekání na zápis pod profesionální taktovkou Martina Kotrče jsme vyplnili lahůdkami složenými ze školních aktivit. Noví studenti mohli ochutnat něco z toho, co škola nabízí na workshopech pořádaných našimi lektory i ambasadory. Na ochutnávce je čekala Televizní publicistika s Janem Novotným, Rozhlasová novinařina…
Datum: 30. 6. 2025
Přijímačky na VOŠP
Od 16. do 19. června proběhlo na Publicistice přijímací řízení s uchazeči o studium. Ale nejsou přijímačky jako přijímačky.   Ty naše už (ne)tradičně představují čtyřdenní sled mediálních her, ve kterých si uchazeči vyzkoušeli, jak se pracuje novinářům, tiskovým mluvčím nebo televizním hlasatelům. Ti všichni se spojili, aby vyřešili nastalou imaginární krizovou situaci, každý po způsobu své profese. Novináři sbírali a ověřovali informace, tiskoví mluvčí se…
Datum: 23. 6. 2025