fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Speciální den otevřených dveří na VOŠP
Zažijte novinařinu se vším všudy! Přijeďte se podívat, jak studenti novinařiny získávají praktické dovednosti pod vedením profesionálů. Zveme vás v úterý 22. dubna 2025 na Publicistiku. V 15 a 16 hodin začíná tour po redakcích. Uvidíte tu pravou tvůrčí atmosféru budoucích novinářů. Na speciální den otevřených dveří se jednotlivci nemusí hlásit, skupiny prosíme o registraci na k.uherkova@vosp.cz. .   FOTOGALERIE – Hrdinové Mediálního dne  …
Datum: 15. 4. 2025
Tečka za Mediálním dnem
­ Přijďte s námi oslavit tvůrčí práci a nasazení budoucích novinářů! od 19 hodin 22. dubna 2025 v klubu Rock Café     „Na média si na Publicistice nehrajeme, ale pracujeme v reálných podmínkách, s nimiž se studenti následně setkávají za ostrého provozu v mediálních domech. Proto jsou někteří druháci již nyní připraveni pracovat ve zpravodajských redakcích,“ vystihl podstatu Mediálního dne VOŠP Roman Bradáč editor…
Datum: 10. 4. 2025
Beseda s novým velvyslancem ČR v Rusku Danielem Koštovalem
  Zveme vás na besedu s novým velvyslancem ČR v Rusku Danielem Koštovalem o současném mezinárodním dění s názvem Kořeny současného chování Ruska 16. dubna 2025, 18:00–20:00 PEUNI Aula, Spálená 14, Praha 1     Struktura besedy:  Historický vývoj Ruska v kontextu současnosti Politologický popis současného politického systému Ruska Dnešní zahraniční politika Ruska v reakci na konec Studené války Důsledky pro evropské země     Představení hosta: …
Datum: 5. 4. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.