fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Právě probíhá Orientation week 2025
Nejlepší start studia pro prváky na Publicistice! Na Publicistice právě probíhá Orientation week, tedy týden, ve kterém namočíme naše prváky do všeho, co by je v následujících třech letech studia bavit. Naši nováčci se seznámi s lektory i profesemi, což jim umožní si od druhého ročníku zvolit svou specializaci. Naši lektoři si na tento týden připravili speciální program, aby nováčky na mediální škole co nejvíc…
Datum: 11. 9. 2025
Bloková výuka: Když se semináře mění v zážitky
Bloková výuka na Publicistice tradičně přináší nové výzvy i tvůrčí zážitky. Co nabízí VOŠP letošní září?    Nově na palubě Září na VOŠP začalo svižně – hned první den se nováčci ponořili do blokové výuky. Prvním předmětem byl kurz Publicistika a problémy současného světa, který studenty uvedl do aktuálních témat i způsobu práce v médiích. V příštím týdnu prváky čeká Orientation Week, během kterého se…
Datum: 5. 9. 2025
Zahájili jsme školní rok 2025/26
V pondělí 1. září jsme dopoledne srdečně uvítali všechny prváky a předali jsme jim úvodní informace ke studiu, aby svoje studium rozjeli hladce a bez zádrhelů. Odpoledne čekala prváky rozdílová zkouška z českého jazyka a první předmět – Publicistika a problémy současného světa. V příštím týdnu prváky čeká Orientation Week, který umožní nováčkům rozhlédnout se po všech zaměření Publicistiky, ze kterých budou na konci prváku volit…
Datum: 1. 9. 2025