fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Studenti VOŠP tvořili šest vydání festivalových novin
Už potřetí se studenti VOŠP vydali do Ostrova u Karlových Varů tvořit festivalové noviny Ostroviny. Letos se od 12. do 17. října konal už 57. ročník Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana. Hned šest vydání čtyřstránkových novin tvořilo šest studentů VOŠP pod vedením lektora a novináře Pavla Urbana. Recenze, glosy, rozhovory či reportáže si tentokrát na festivalu zkusili tito studenti: Jan Sháněl, David Smítka,…
Datum: 20. 10. 2025
Televize Noe odvysílala reportáž ke Dni církevního školství natočenou našimi studenty
TV Noe odvysílala reportáž studentů Publicistiky natočenou na Dni církevního školství. Zhlédnout ji můžete zde: VOŠP a TV Noe dlouhodobě spolupracují. Více o tom naleznete na Akademii televize Noe.   Více o Dni církevního školství najdete zde.
Datum: 14. 10. 2025
Speciální den otevřených dveří na VOŠP
. Přijeďte se podívat, jak studenti novinařiny získávají praktické dovednosti pod vedením profesionálů. Publicistiku čeká Mediální den! Zveme vás ve čtvrtek 11. prosince 2025 na Publicistiku. V 15 a 16 hodin začíná tour po redakcích. Uvidíte tu pravou tvůrčí atmosféru budoucích novinářů. Zažijte novinařinu se vším všudy! Na speciální den otevřených dveří se jednotlivci nemusí hlásit, skupiny prosíme o registraci na k.uherkova@vosp.cz.   .  …
Datum: 10. 10. 2025