fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Přijďte na náš festival VŠEMI SMĚRY!
A je to opět tady, nezávislý studentský festival publicistiky a médií vám přinese nezkreslený obraz všech významných mediálních profesí. Přijměte pozvání na diskuse s profesionály ze světa médií a komunikace, a nechte se zavést do zákulisí jejich každodenní práce. Jeden VOŠPácký KONCERT, čtyři inspirativní DISKUSE, čtyři kreativní WORKSHOPY, jedna exkluzivní AUTOGRAMIÁDA, jeden FOTOKOUTEK, neskutečně bohatá TOMBOLA, DRAŽBA plná překvapení, tisíc pokladů v GALERII VOŠP, čtyřicetšest…
Datum: 12. 5. 2025
VOŠP připomněla 80. výročí konce války a nový web Novinářské žánry s Arnoštem Lustigem
Na chodbě Spálené 14 uspořádala VOŠP 6. května komponovaný večer, spojující 80. výročí konce druhé světové války s osudy a dílem Arnošta Lustiga. Pedagog VOŠP Pavel Urban představil nový web, který vytvářejí studenti VOŠP v rámci HUBu Novinářské žánry. Kromě mediální části je zde také rubrika věnována Arnoštu Lustigovi, významnému českému spisovateli, ale také novináři, scenáristovi a pedagogovi. Web navazuje na online a tištěnou podobu…
Datum: 7. 5. 2025
Den otevřených dveří 20. 5. – poslední termín DOD
Chcete zjistit, kudy vede cesta do světa médií? Láká vás profese novináře, moderátora, kameramana, televizního střihače nebo produkčního? Chcete dělat televizní či rozhlasovou publicistiku, nebo pracovat v marketingu, kreativě či PR? Sníte o tom, že budete psát skvělé knihy nebo rozhlasové hry? Přijďte se dozvědět, jak na to. V úterý 20. května od 14:00 hod. na Publicistice. Máte příložitost zúčastnit se posledního Dne otevřených dveří…
Datum: 2. 5. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.