fbpx
preloader

Mediální hackaton prověřil schopnosti studentů Publicistiky

Datum: 6. 3. 2024

Mediální hackaton představuje pro studenty Publicistiky jako budoucí profesionály v médiích cennou zkušenost. Uplatní své poznatky ze studia a vyzkouší si týmovou práci pod časovým tlakem jako v reálném světě médií.

Ve dnech od 21. do 23. února 2024 proběhl na Vyšší odborné škole publicistiky 50hodinový hackaton. V tří– a čtyřčlenných multimediálních týmech se ho zúčastnilo 30 studentů z 2. a 3. ročníku. Jejich úkolem bylo na základě počátečního zadání přijít s kreativním nápadem a plánem jak ho uskutečnit a výsledný multimediální obsah prezentovat kolegům i hodnotící komisi. Měli na to 50 hodin.

„Průprava pro práci s jasným časovým vymezením a v časovém presu je pro studenty přínosná. Deadline v horizontu týdnů, jak ho nejčastěji se studenty děláme, je sice fajn, ale uskutečnit nějakou práci s výsledkem, za který se nemají stydět, během pár desítek hodin, chce jiný přístup. Studenti se musí plně soustředit, na sto procent nasadit všechny své síly a energii a dát stranou své ego ve prospěch kolektivu,“ komentoval hackaton reportér ČT, odborný lektor Publicistiky a organizátor akce Jan Novotný a dodal: „Někdy zírám, co jsou studenti schopni během těch několika málo hodin kreativně zvládnout.“

Ve středu 21. února v devět hodin ráno se studenti seznámili s pravidly, rozdělili se do týmů a vyslechli si zadání hackatonu. O hodinu později se již vrhli do samotné realizace s tím, že své nápady a postupy mohli konzultovat se svými pedagogy a lektory. Čtvrtek 22. února pak tvrdě pracovali, natáčeli, nahrávali, psali, vytvářeli webové stránky a v pátek 23. února v pravé poledne své projekty uzavřeli a prezentovali hodnotící komisi.

Porota nakonec udělala první místo týmu ve složení Petr Máša, Julius Nosek a David Chuchma s tématem Ne-mamánci.

 

Jaké bylo hlavní téma?

„Mamánci“. Proč mladí lidé žijí u rodičů i v dospělosti? Co je k tomu vede či nutí? Převažují ekonomické, společenské nebo psychologické faktory? Kdy ještě žít společně s rodiči a kdy je nejvyšší čas se odstěhovat? Kde je dnes hranice dospělosti a jak se změnila ve srovnání s předchozími generacemi? Na tyto a řadu dalších otázek u tohoto jen zdánlivě snadného tématu hledali studenti v rámci hackatonu odpovědi.

 

Co je hackaton?

Vznikl složením slov hack a maraton. Slovo hack původně odkazovalo na komunitu hackerů. Spojovala je touha hravým a tvůrčím způsobem řešit obtíže a překonávat limity programovacích jazyků. Hackathon (také hack day nebo hackfest) je pak akce, při níž se původně programátoři, případně ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném projektu.

 

Nejen hackaton, ale i mediální den…

Vedle mediálního hackathonu je klíčový projekt praktické výuky na Publicistice i mediální den. Mediální den VOŠP propojuje celou školu do komplexního mikromediálního domu – od redaktorů publicistického magazínu Generace20, televizní štáby TV dot, přes market´áky a píáristy z agentury PRO.motion, až po rozhlasáky z rádia VYŠŠÍ HLAS.

Mediální den dvakrát ročně věrně simuluje každodenní novinářskou práci. Pod vedením profesionálů studenti získávají ty nejcennější zkušenosti z práce v médiích v bezpečném prostředí, ve kterém chyby jsou příležitosti ke zlepšení. Díky mediálnímu dni získávají představu o reálném rytmu zpravodajství a zjistí, že spolupráce všech členů týmu je klíčová pro úspěšné zvládnutí celé mise. Vyvrcholením celého dne je večerní živé vysílání.

Nezastupitelnou roli hrají pedagogové = mediální profesionálové, kteří studenty vedou. Předávají jim své zkušenosti a rozvíjejí ve studentech týmovou spolupráci, odolnost vůči stresu a nutnost spoléhat se jeden na druhého. Studenty vnímají jako své budoucí kolegyně a kolegy.

Mediální den Publicistiky je natolik výjimečný, že studenty přichází podpořit i naši absolventi. Jsou jim tak oporou při jejich dalším kroku k mediální dospělosti. Většina z nich pracuje v mediálních profesích a vyhledávají si mezi studenty své budoucí kolegy. Mediální den tak funguje i jako jakýsi pracovní miniveletrh, na němž studenti předvedou, co umí.

 

Výsledné projekty

Projekt   „Pod jednou střechou“

Projekt   „Nohy na zem“

Projekt   „Mama´s Boy“

Projekt   „Není na čase přestřihnout pupečník?“

Projekt   „Přiznej si to – jsi mamánek?“

Projekt   „Ne-mamánci“

Projekt   „Válka a rodiny“

Fotografie z předávání cen

Vedoucí projektu Jan Novotný předává hlavní cenu vítěznému týmu.

 

Vítězný tým ve složení Julius Nosek, Petr Máša a David Chuchma (zleva).

 

Společné vyhlášení vítězného týmu

Foto z vyhlášení: Petr Hrabovský

 

 

 

Čtěte dále

Speciální den otevřených dveří 30. 4.
Zažijte novinařinu se vším všudy! Přijeďte se podívat, jak studenti novinařiny získávají praktické dovednosti pod vedením profesionálů. Zveme vás ve čtvrtek 30. dubna 2024 na Publicistiku. V 15 a 16 hodin začíná tour po redakcích. Uvidíte tu pravou tvůrčí atmosféru budoucích novinářů. .   FOTOGALERIE – Hrdinové Mediálního dne   Jeden tým, jedno téma, jeden úkol. Mediální den je unikátní projekt Vyšší odborné školy publicistiky,…
Datum: 23. 4. 2024
Pozvánka na studentský festival VŠEMI SMĚRY
Nezávislý studentský festival publicistiky a médií vám přinese nezkreslený obraz všech významných mediálních profesí. Přijměte pozvání na diskuse s více než 20 profesionály světa médií a komunikace a nechte se zavést do zákulisí jejich každodenní práce. Jak náročné je pro kameramany být ve správný čas na správném místě? Co obnáší pořádání akcí pro tisíce diváků, či příprava videoklipu? A jaké je to být hybateli dějin…
Datum: 23. 4. 2024
Dny otevřených dveří 23. 4. a 15. 5.
Chcete zjistit, kudy vede cesta do světa médií? Láká vás profese novináře, moderátora, kameramana, televizního střihače nebo produkčního? Chcete dělat televizní či rozhlasovou publicistiku, nebo pracovat v marketingu, kreativě či PR? Sníte o tom, že budete psát skvělé knihy nebo rozhlasové hry? Přijďte se dozvědět, jak na to. V úterý 23. dubna nebo ve středu 15. května na Publicistice. Všechny zájemce o denní i kombinované…
Datum: 8. 4. 2024
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.