Od 16. do 19. června proběhlo na Publicistice přijímací řízení s uchazeči o studium. Ale nejsou přijímačky jako přijímačky.
Ty naše už (ne)tradičně představují čtyřdenní sled mediálních her, ve kterých si uchazeči vyzkoušeli, jak se pracuje novinářům, tiskovým mluvčím nebo televizním hlasatelům. Ti všichni se spojili, aby vyřešili nastalou imaginární krizovou situaci, každý po způsobu své profese. Novináři sbírali a ověřovali informace, tiskoví mluvčí se snažili udržet čistý štít svých institucí a televizní hlasatelé se snažili informovat a uklidnit vzrušený národ.
Že to nezní jako přijímačky? To máte pravdu. U nás totiž u přijímaček nezkoušíme ze středoškolských znalostí, raději představíme školu hrou, která uchazečům pomůže poznat svět médií a komunikace. Tak se mohou ujistit o tom, že Publicistika je pro ně to pravé. Po skončení mediální hry čekaly na uchazeče osobní pohovory s jednotlivými lektory.
Mediální hra
Mediální hra je skvělý způsob, jak si vyzkoušet roli novináře, tiskového mluvčí nebo televizního hlasatele. Uchazeči si tak mohou ověřit, které profese je zaujmou natolik, že by se jim chtěli věnovat v nadcházejícím studiu.
Protože neučíme jen teorii, ale hlavně praxi, máme ve škole také vlastní vysílací studio, které nám v mediální hře výborně poslouží. Televizní hlasatelé díky tomu mohou informovat o šokující události, na kterou musí reagovat novináři z různých redakcí. Chtějí přeci přinést svým čtenářům exkluzivní informace jako první! Vydávají se do terénu pro další informace, aby mohli napsat své články co nejdříve. Tiskoví mluvčí zase musí být připraveni hájit dobré jméno svých organizací a čelit tlaku novinářů, navíc musí připravit také vlastní tiskovou zprávu.
Mediální hra poté vrcholí tiskovou konferencí, kde se všichni setkají tváří v tvář a mohou tak zažít autentickou atmosféru na vlastní kůži!