fbpx
preloader

Americké trendy nás posouvají, ale jsme tři roky pozadu, říká Huňáč o naší YouTube scéně

Rubrika: Generace20.cz
Datum: 17. 1. 2025

Český youtuber Ondřej Kašík, vystupující pod přezdívkou Huňáč, poodhaluje, jak moc americké trendy prostupují na tuzemskou scénu. Podle tvůrce, jehož kanál sleduje téměř sto tisíc fanoušků, čerpají Češi hodně inspiraci právě u anglicky mluvících autorů. Huňáč ostatně přiznává, že i on sám často přejímá témata od světových tvůrců.

Sáhnout po nápadech z ciziny rozhodně čeští youtubeři neváhají. Ovšem hranice mezi inspirací a kopírováním je někdy tenká. Vliv Spojených států na sociální média v Česku se neomezuje jen na platformy, ale proniká i do způsobu tvorby obsahu.

„Zahraniční novinky dost ovlivňují českou scénu,“ říká Huňáč a dodává: „Jsme tak tři roky pozadu. Když v Americe něco bouchne, objeví se to u nás hned, ale pokud jde jen o dočasnou vlnu, dostane se to sem až za pár let.“

Čeští youtubeři si tvorbu od anglicky mluvících autorů přebírají různými způsoby. „Spousta lidí to dělá, já taky. Podíváš se na někoho s velkou komunitou, vezmeš jeho nápad a snažíš se ho udělat líp nebo trochu jinak,“ přiznává Huňáč, podle kterého není tento způsob přejímání obsahu ojedinělý. Místní tvůrci se snaží přidat vlastní hodnotu, aby výsledek byl pro domácí publikum atraktivní.

 

Fanoušci nadávají tvůrcům

Přestože mnozí autoři tvrdí, že přejímají pouze inspiraci, diváci mezi ní a kopírováním často nevidí rozdíl. Pokud je nápad příliš podobný originálu, fanoušci to dávají najevo v komentářích. Podle Huňáče jsou v tomto ohledu Češi přísnější než zahraniční publikum. „U nás je hodně lidí, kteří nadávají tvůrcům. V Americe jsou klidnější, neřeší to tolik,“ srovnává.

„Záleží ale i na tom, jak obsah přizpůsobíš českému publiku. Když tam dáš dostatek kreativity, máš větší šanci na úspěch,“ objasňuje. Kašík věří, že jedině tak může přejatý obsah na naší scéně fungovat.

 

Velké projekty táhnou

Ne všechny zahraniční trendy však v Česku rezonují. „Pokud je téma moc geograficky specifické, na naší scéně se často nevyplatí se jím zabývat,“ vysvětluje Huňáč. Češi podle něj preferují obsah, který je přístupný a zároveň atraktivní pro širší publikum.

Zájem z tuzemska se většinou soustředí na velké projekty, jako je například obsah MrBeasta, který je s více než 300 miliony fanoušků nejodebíranějším tvůrcem na YouTube. „Lidi u nás přitahují věci, do kterých zahraniční tvůrci jdou all-in. To u nás nikdo nedělá,“ ví Huňáč. Rozpočet, nasazení i schopnost riskovat jsou aspekty, které podle Kašíka dělají zahraniční obsah tak úspěšným.

 

Autorem článku je Filip Antoni.

Zdroj foto: Archiv respondenta

Čtěte dále

Digitální dilema: Od nápadu k premiéře
Premiéra školního projektu televizního soutěžního pořadu Digitální dilema byla nejen velkým zážitkem, ale také vyvrcholením mnohaměsíční práce a obrovského nasazení celého štábu. Cesta k tomuto dni začala už v září v rámci blokové výuky. Právě tehdy se začal rodit scénář, tvořily se soutěžní otázky a vznikaly první medailonky o soutěžících. Do týmu se zapojila řada studentů, z nichž mnozí si své role vyzkoušeli vůbec poprvé.…
Rubrika: PRO.motion
Datum: 17. 4. 2025
Knihomol: Bylo nebylo jedno zlomené srdce
Evangelína vždy věřila v pravou lásku – dokud se její vyvolený nerozhodl oženit s jinou. Ve snaze získat ho zpět uzavře dohodu se Srdcovým princem, který po ní žádá tři polibky. Brzy však pochopí, že smlouvy s nesmrtelnými jsou nebezpečná hra… Osudová láska, nebo tragédie?   Poslechněte si nejnovější díl pořadu "Knihomol", kterým vede Anežka Čumová a Lucie Šafářová.
Rubrika: Rádio VYŠŠÍ HLAS
Datum: 17. 4. 2025
Četba: Šílení spolubydlící
Vážně šílení spolubydlící! Když jsem hledala spolubydlení, měla jsem jen pár požadavků – čistota, klid a přátelští lidé. No… dostala jsem něco úplně jiného! 🏋️‍♂️ Fitness zóna v předsíni? 🔮 Tarotové předpovědi o nádobí? 🐱 Alergie na kočky, ale tři v plánu? Tohle spolubydlení se rychle změnilo v šílenou tragikomedii! Poslechněte si nejnovější povídku, kterou napsala a načetla Kateřina Stárková.
Rubrika: Rádio VYŠŠÍ HLAS
Datum: 17. 4. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.