fbpx
preloader

Americké trendy nás posouvají, ale jsme tři roky pozadu, říká Huňáč o naší YouTube scéně

Rubrika: Generace20.cz
Datum: 17. 1. 2025

Český youtuber Ondřej Kašík, vystupující pod přezdívkou Huňáč, poodhaluje, jak moc americké trendy prostupují na tuzemskou scénu. Podle tvůrce, jehož kanál sleduje téměř sto tisíc fanoušků, čerpají Češi hodně inspiraci právě u anglicky mluvících autorů. Huňáč ostatně přiznává, že i on sám často přejímá témata od světových tvůrců.

Sáhnout po nápadech z ciziny rozhodně čeští youtubeři neváhají. Ovšem hranice mezi inspirací a kopírováním je někdy tenká. Vliv Spojených států na sociální média v Česku se neomezuje jen na platformy, ale proniká i do způsobu tvorby obsahu.

„Zahraniční novinky dost ovlivňují českou scénu,“ říká Huňáč a dodává: „Jsme tak tři roky pozadu. Když v Americe něco bouchne, objeví se to u nás hned, ale pokud jde jen o dočasnou vlnu, dostane se to sem až za pár let.“

Čeští youtubeři si tvorbu od anglicky mluvících autorů přebírají různými způsoby. „Spousta lidí to dělá, já taky. Podíváš se na někoho s velkou komunitou, vezmeš jeho nápad a snažíš se ho udělat líp nebo trochu jinak,“ přiznává Huňáč, podle kterého není tento způsob přejímání obsahu ojedinělý. Místní tvůrci se snaží přidat vlastní hodnotu, aby výsledek byl pro domácí publikum atraktivní.

 

Fanoušci nadávají tvůrcům

Přestože mnozí autoři tvrdí, že přejímají pouze inspiraci, diváci mezi ní a kopírováním často nevidí rozdíl. Pokud je nápad příliš podobný originálu, fanoušci to dávají najevo v komentářích. Podle Huňáče jsou v tomto ohledu Češi přísnější než zahraniční publikum. „U nás je hodně lidí, kteří nadávají tvůrcům. V Americe jsou klidnější, neřeší to tolik,“ srovnává.

„Záleží ale i na tom, jak obsah přizpůsobíš českému publiku. Když tam dáš dostatek kreativity, máš větší šanci na úspěch,“ objasňuje. Kašík věří, že jedině tak může přejatý obsah na naší scéně fungovat.

 

Velké projekty táhnou

Ne všechny zahraniční trendy však v Česku rezonují. „Pokud je téma moc geograficky specifické, na naší scéně se často nevyplatí se jím zabývat,“ vysvětluje Huňáč. Češi podle něj preferují obsah, který je přístupný a zároveň atraktivní pro širší publikum.

Zájem z tuzemska se většinou soustředí na velké projekty, jako je například obsah MrBeasta, který je s více než 300 miliony fanoušků nejodebíranějším tvůrcem na YouTube. „Lidi u nás přitahují věci, do kterých zahraniční tvůrci jdou all-in. To u nás nikdo nedělá,“ ví Huňáč. Rozpočet, nasazení i schopnost riskovat jsou aspekty, které podle Kašíka dělají zahraniční obsah tak úspěšným.

 

Autorem článku je Filip Antoni.

Zdroj foto: Archiv respondenta

Čtěte dále

Bůh neměl čas na to, aby stvořil „nikoho“ – literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Klostermannova Šumava – literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně
Šumava je pro mnohé kouzelným místem, kde se snoubí kultura česko-německého pohraničí s divokou přírodou. Jaké události se na jejím území odehrávaly v době, kdy po ní chodíval Karel Klostermann? A jaká je pro mladé dnes? Literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Zvuk tance – literární reportáž studentky 2. ročníku Terezy Adamcové
Tereza má za sebou dvanáct let působení ve stepovém tanečním souboru. Zúčastnila se nespočtu vystoupení a festivalů, ale největší událostí roku bylo vždy vánoční vystoupení. Prostřednictvím literární reportáže se čtenáře pokouší přenést přímo na prkna pódia. Pod září reflektorů a před očima desítek diváků se člověk neocitne každý den – někdo to nezažije nikdy. Autorka se proto rozhodla pocity nervozity, ale i naprosté radosti zprostředkovat…
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.