fbpx
preloader

Hokejový šampionát v Česku: vysoká návštěvnost, dostupné ceny vstupenek, ale i předražené pivo

Rubrika: Generace20.cz
Datum: 29. 5. 2024

Česká republika hostila mistrovství světa v ledním hokeji po devíti letech. Do Prahy a Ostravy, kde se šampionát konal, přijeli fanoušci z celého světa. Užili si českou kulturu a mimořádně povedenou hokejovou atmosféru.

Fan zóna vedle O2 areny byla po celý turnaj zbarvena do všech možných barev dresů fanoušků z celého světa. Mezi nimi se v Praze objevil i Švýcar Mark Gigger, který jezdí podporovat reprezentaci každý rok. „Je to tu úžasné. Procestoval jsem Švédsko, Lotyšsko, Rusko nebo Slovensko, ale tady se mi libí nejvíc. Je tu krásná architektura a dobré jídlo,“ nadšeně říká Gigger.

To, že byla sportovní událost divácky úspěšná, potvrzuje i Jan Kuklík, PR manažer šampionátu: „Velice si vážíme všech pozitivních reakcí na atmosféru v hale nebo během předzápasového programu v oficiálních fan zónách,“ zmiňuje Kuklík.

Jak je možné, že zrovna Česká republika vládne po organizační stránce hokejovému světu?

Lístky za lidovou cenu

Vstupenky na utkání mistrovství světa se začaly prodávat na podzim minulého roku. Zejména o zápasy Česka byl opravdu velký zájem. Podle statistik z webu Českého hokeje se do soutěže o nákup přihlásilo 800 tisíc zájemců. Ti št´astní si pak mohli koupit lístky, které se cenově pohybovaly od tisíce do tří tisíc korun.

Ostatní Češi ale nemuseli smutnit. MS nabídlo i jiné atraktivní zápasy Kanady či Finska. Na jejich zápasy se prodávaly lístky od 290 korun. „Mrzelo mě, že jsem nesehnal lístky na Čechy, pak jsem si ale uvědomil, že můžu vidět i další skvělé zápasy. Byl jsem na Kanadě proti Británii, skvělý zážitek,“ dodává dvaadvacetiletý fanoušek Jakub Moravec.

Celý šampionát však doprovázely drobné skandály s falešnými lístky. Některé QR kódy odkazovaly na zubaře v Praze, nebo na to, jaké mělo být počasí. „V prvním týdnu šampionátu jsme evidovali něco přes dva tisíce nahlášených podvodů s překupnictvím nebo podvodným prodejem na hokejový šampionát,“ říká mluvčí Policie ČR Eva Kropáčková

Předražený sortiment ve fan zóně

Pokud divák nesehnal lístek na zápas, atmosféru mistrovství si mohk užít i tak. Vedle obou hokejových stánků byly totiž připravené fan zóny, které pojaly až osm tisíc lidí. Vstup do nich byl zdarma, tam ale cenová přívětivost končila. Za půllitr točené plzně zaplatil návštěvník 110 korun, navíc sto korun stála záloha za kelímek. Burger či wrap vyšel přibližně na 250 korun.

Vyšší ceny ale vadily hlavně Čechům. Pro finského nadšence Rasmuse Jorgense to byl ráj na zemi: „Ceny v Česku? To je pro mě pohádka. U nás na hokeji stojí pivo okolo tří stovek, když to převedu na české koruny. Pak jsem přišel do hospody a začal jsem se smát. Pivo za dvě eura? To je snad nějaký vtip?“ povídá s úsměvem na tváři a se dvěma plastovými kelímky plzeňského piva v ruce.

NHL může závidět

Nejen fanoušci, ale i samotní hráči byli z atmosféry mistrovství nadšení. Pro internetový server Hokej.cz uvedl během turnaje kapitán kanadské reprezentace John Tavares: „Skvělá atmosféra. Fanoušci tu stojí a skáčou, což je pro nás něco úplně jiného. Snažíme si to užívat, v Kanadě to často nezažíváme.“ Podle kanadského útočníka byla atmosféra na šampionátu lepší, než na většině zápasů zámořské NHL, což je nejprestižnější hokejová liga na světe.

Německý deník Bild popisoval, že fanoušci měli přijet už jen kvůli atmosféře, i bez vstupenky. „Lístek jsem na náš výběr sice nesehnal, ale i tak jsem vyrazil. Praha je krásné město, kde se dá dělat spousta věcí a hokej je takový bonus,“  líčí mladý Rakušan Kryštof.

Hokejové mistrovství světa v Praze a Ostravě překonalo rekord v návštěvnosti. Na turnaj zavítalo celkem 797 727 diváků. Pokořilo se maximum z roku 2015, kdy se šampionát odehrál také v Česku.

Autorem textu je David Chuchma. Zdroj fotky: Archiv autora

Čtěte dále

Bůh neměl čas na to, aby stvořil „nikoho“ – literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Klostermannova Šumava – literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně
Šumava je pro mnohé kouzelným místem, kde se snoubí kultura česko-německého pohraničí s divokou přírodou. Jaké události se na jejím území odehrávaly v době, kdy po ní chodíval Karel Klostermann? A jaká je pro mladé dnes? Literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Zvuk tance – literární reportáž studentky 2. ročníku Terezy Adamcové
Tereza má za sebou dvanáct let působení ve stepovém tanečním souboru. Zúčastnila se nespočtu vystoupení a festivalů, ale největší událostí roku bylo vždy vánoční vystoupení. Prostřednictvím literární reportáže se čtenáře pokouší přenést přímo na prkna pódia. Pod září reflektorů a před očima desítek diváků se člověk neocitne každý den – někdo to nezažije nikdy. Autorka se proto rozhodla pocity nervozity, ale i naprosté radosti zprostředkovat…
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.