fbpx
preloader

Je možné zjistit odpověď na otázku „Kam po VOŠPu?“ během jednoho podvečera?

Rubrika: PRO.motion
Datum: 2. 12. 2022

Kariérní den je velkou příležitostí pro studenty všech ročníků. Prváci a druháci během něj mohou získat cenné kontakty, které se jim budou hodit při shánění odborných praxí, třet´áci pak mohou získat pracovní nabídky nebo zjistit, jak probíhá navazující bakalářské studium. Studentky tvůrčího ateliéru PRO.motion se při pořádání akce rozhodly vydat lehce neotřelou cestou.

„Studenti Publicistiky usilují o tu nejlepší práci ve svém oboru, ale neznají všechny své možnosti, nebo co přesně obnáší navazující studium na univerzitě. Akce ‚Kam po VOŠPu?‘ tohle měla změnit a ukázat studentům existující příležitosti, at´ už během studií nebo po samotném dokončení Publicistiky,“ popisuje Adéla Veselá, která přišla s konceptem akce.

 

FOTOGALERIE

Studenti si během jednoho večera mohli poslechnout pozvánky od 10 přednášejících. Mezi nimi byly významná česká média, agentury i univerzity, které umožňují absolventům VOŠP přistoupit ke státní zkoušce a získat titul Bc. po ročním doplňujícím studiu. „Snažily jsme se vybrat organizace tak, abychom nezapomněly na žádné zaměření a všichni byli spokojení,“ dodává spoluorganizátorka Natálie Sládková. Přednášky probíhaly paralelně ve dvou učebnách a organizace byly vždy rozdělené tak, aby ve stejný čas prezentovala odlišná zaměření.

Organizátorky akce přišly nejen s nápadem, ale také se postaraly o zajištění prostorů, pozvání organizací a studentů, připravily drobné občerstvení a v neposlední řadě se staraly o to, aby celý podvečer provázela příjemná a uvolněná atmosféra. „Samotný večer byl pro nás poměrně hektický, chtěly jsme, aby byl každý spokojený. Podle ohlasů už nyní víme, že se nám to podařilo,“ přibližuje spoluorganizátorka Veronika Černá.

Akce sklidila úspěch jak u studentů, tak u prezentujících organizací. Tvůrčí ateliér PRO.motion plánuje zařadit kariérní podvečer „KAM PO VOŠPu?“ na seznam každoročních akcí.

„Publicistika má v odborné veřejnosti skvělou pověst, protože její absolventi jsou dobře připraveni pro své první profesní angažmá. Není třeba je zdlouhavě zacvičovat – praktická výuka na VOŠ a odborné praxe jim zajistí cenné zkušenosti, které pak rozvíjí a získávají tak své profesní sebevědomí. Také proto zaměstnavatelé přijali pozvání našich studentek s radostí,“ dodala Karina Uherková, která podporuje organizační týmy tvůrčího ateliéru v oblasti produkce.

 

Čtěte dále

Bůh neměl čas na to, aby stvořil „nikoho“ – literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Klostermannova Šumava – literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně
Šumava je pro mnohé kouzelným místem, kde se snoubí kultura česko-německého pohraničí s divokou přírodou. Jaké události se na jejím území odehrávaly v době, kdy po ní chodíval Karel Klostermann? A jaká je pro mladé dnes? Literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Zvuk tance – literární reportáž studentky 2. ročníku Terezy Adamcové
Tereza má za sebou dvanáct let působení ve stepovém tanečním souboru. Zúčastnila se nespočtu vystoupení a festivalů, ale největší událostí roku bylo vždy vánoční vystoupení. Prostřednictvím literární reportáže se čtenáře pokouší přenést přímo na prkna pódia. Pod září reflektorů a před očima desítek diváků se člověk neocitne každý den – někdo to nezažije nikdy. Autorka se proto rozhodla pocity nervozity, ale i naprosté radosti zprostředkovat…
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.