Jmenuji se Daniel Koštoval a jsem student 3. ročníku v oboru Marketing a produkce médií.
Mimo školu se věnuji hip-hopové hudbě, produkci kulturních eventů a audiovizuální tvorbě – natáčení videí a videoklipů. Na VOŠ publicistiky jsem šel proto, abych se naučil dovednosti, které se mi na mé dráze budou hodit. Marketing mě lákal svou interaktivností, psychologickou stránkou a kreativní náplní.
Práce v ateliérech
Školní rok 2024/2025 pro mě začal poněkud dříve, jelikož jsem během léta nahrazoval práci za letní semestr, který jsem kvůli zranění nohy při pádu ze stage na mediálním dni nemohl řádně dokončit. Dostal jsem za úkol vytvořit vtipné instruktážní cedulky, které by v prostorách školy informovaly studenty, jak zacházet se školním vybavením. Přes léto jsem tedy psal texty, tiskl a laminoval, zatímco mi s grafickým pojetím pomáhal kamarád Vít Borůvka, student grafického designu. Cedulky si můžete prohlédnout v prostorách školy a na tomto odkaze.
Na podzim jsem pracoval v ateliérech, kde jsme spolu s Nelou Provazníkovou a Magdalenou Merglovou vytvářeli návrh kampaně k 30. výročí vzniku naší školy. V lednu jsme ji prezentovali před porotou v reklamní agentuře Ogilvy, kde se náš návrh stal vítězným. Ostatní týmy rovněž dostaly pochvalu za skvělé návrhy. Finální prezentace kampaně je k vidění zde: 30 let příběhů – Presentation, více informací najdete zde: Třicet let VOŠPU: Studenti navrhli kampaně pro velké jubileum!.
Během podzimu jsem také pořádal ve škole přednášku absolventky Kláry Dedkové „Základní principy osobního růstu v praxi“. Příprava zahrnovala komunikaci s paní Dedkovou, věšení posterů, domlouvání s jednotlivými huby ve škole, přípravu občerstvení a úvod přednášky. Na tvorbě posteru se podílel celý ateliér, přičemž byl vybrán návrh Kateřiny Boukalové, který je k vidění v příloze. Více o přednášce a fotografie najdete zde: Jak chceš žít? s Klárou Dedkovou.
Koncem ledna začaly přípravy dalšího eventu – besedy s nově jmenovaným velvyslancem v Rusku Danielem Koštovalem. Po úvodní schůzce s panem ředitelem Petrem Uherkou jsem společně s ním vytvářel tématický obsah přednášky, komunikoval s Karinou Uherkovou a dalšími aktéry ze školy i spřízněných škol, rozvěšoval postery, posílal e-maily, tvořil informační videa a koordinoval přípravy. Velký dík patří Kateřině Boukalové, která se ujala komunikace ohledně eventu v rámci školy. Beseda proběhla úspěšně 16. 4. 2025 v příjemné akademické atmosféře. Přípravy překonaly mé představy o náročnosti a zabraly mi téměř veškerý volný čas. Klíčový vizuál vytvořila Markéta Vltavská. Fotografie a více informací najdete zde: Velvyslanec na Publicistice – beseda s Danielem Koštovalem o současném mezinárodním dění.
V únoru jsem se podílel na eventu Rychlorande s VOŠP, určeném zájemcům o studium. Spolu s Adélou Kočišovou jsme prezentovali specializace Produkce a Marketing. Článek a fotografie najdete zde: RYCHLORANDE s VOŠP aneb Jak si vybrat školu?.
Kromě výše zmíněných aktivit jsem během roku pracoval na běžných úkolech v rámci ateliérů – psal tiskové zprávy, články na web, navrhoval grafiku a promo materiály. Práce na těchto úkolech a kampani mi dala nejvíc. Naučil jsem se, co obnáší efektivní marketing, a k absolutoriu mířím s pocitem, že této specializaci rozumím a mohu na svých znalostech dál stavět.