fbpx
preloader

Praktická dílna sociálních médií: Studenti Publicistiky získávají reálné zkušenosti pro budoucí kariéru

Rubrika: PRO.motion
Datum: 15. 5. 2025

Nově otevřená praktická dílna sociálních médií na Vyšší odborné škole publicistiky (VOŠP) nabízí studentům příležitost plně se ponořit do světa komunikace na sociálních sítích ve všech rovinách. Navazuje na oblíbený volitelný předmět, který si vybírali studenti různých zaměření, aby se naučili ovládat sociální sítě jako autoři audiovizuálních i dalších výstupů.

 

Sociální sítě jako tréninkové hřiště

Studenti se nejdříve učí spravovat sociální sítě v předmětu, který je provede social media managementem od A do Z – fungování lidí i algoritmů sociálních sítí, cíle, cílové skupiny, tvorba příspěvků, post plánu, až po tvorbu komplexní social media strategie. Zjistí, jak komunikovat s klientem, pracovat s publikem, držet pravidla brandu, plánovat obsah s předstihem i reagovat na aktuální dění nebo řešit krizovou komunikaci.

To nejcennější pro jejich profesní život jsou ale reálné zkušenosti – své dovednosti si zkouší v praxi. V rámci dílny, do které studenti mohou pokračovat, spravují profily školy a jejích mediálních dílen. Mají tak v péči veřejné profily, pro které tvoří obsah a odnáší si v rámci jednoho semestru tři měsíce zkušeností s jejich správou.

 

Jejich tvorbu můžete sledovat kromě Instagramu VOŠP, také na Instagramu školního rádia VYŠŠÍ HLAS, nebo magazínu Generace20.  




 

 

 

 

 

Tým pod vedením Anety Cibulkové pečoval také o instagram festivalu Všemi směry.

 

„Je to skvělá příležitost. Nejenže se učíme, jak tvořit obsah, který má smysl, ale zároveň vidíme, jak na něj lidé reagují. To je zkušenost, kterou z učebnice nezískáte,“ říká Sára Serbousková, která se věnuje social media marketingu i mimo školu.

Sářina péče o sociální sítě podcastu Řekni to své mámě! přispěla k úspěchu v soutěži PODCAST ROKU v kategorii seberozvoj, kde podcast Naty a Lůcy vyhrál ocenění OBJEV ROKU.

 

„Zejména v dílně nastavuji stejné principy a procesy, se kterými se specialisté setkávají u klientů nebo v agenturách. Chci, aby byli co nejlépe připraveni pro reálnou práci social media managera. Včetně práce s nástroji. Pro správu obsahu a jeho plánování využíváme Kontentino, se kterým se studenti dost možná setkají i v praxi,“ prozradila odborná lektorka tvůrčí dílny social media marketingu Aneta Cibulková. „Proto s radostí přiznáváme, že se nám podařilo získat partnerství se společností Kontentino, což výrazně zefektivňuje proces plánování obsahu a celému týmu zjednodušuje práci,“ dodala Aneta.

 

 

Děkujeme společnosti Kontentino

 

 

Korporátní komunikace i event marketing v praxi 

Studenti marketingu na VOŠP se zároveň musí osvědčit jako event manageři, k čemuž slouží druhá praktická dílna zaměřená na event marketing. Zde mají studenti možnost realizovat vlastní projekty – od návrhu konceptu až po samotnou produkci a propagaci školních akcí. Tím si osvojují nejen kreativní, ale i organizační a týmové dovednosti. 

 

Projekty studentů Promotion můžete sledovat zde. 

 

Přímá cesta do praxe 

Publicistika jako profesní škola médií stále posouvá hranice praktického vzdělávání. Díky našemu způsobu výuky škola posiluje svou roli jako mostu mezi vzděláním a profesním světem. Studenti odcházejí do praxe s portfoliem skutečných výstupů, zkušeností s prací pro reálného klienta a schopností samostatně řídit obsahové kampaně, a proto je o absolventy profesních škol velký zájem,“ uvedl ředitel školy Petr Uherka. 

 

Budoucnost médií začíná tady 

V době, kdy se digitální komunikace stává klíčovým nástrojem každé značky, je schopnost tvořit kvalitní obsah na sociální sítě neocenitelná. Taktéž mnoho začínajících marketérů získává cenné zkušenosti při škole právě v této oblasti. Profesní škola médií tímto krokem potvrzuje, že praktická výuka a kontakt s realitou jsou základem moderního vzdělávání. 

 

 

Čtěte dále

Bůh neměl čas na to, aby stvořil „nikoho“ – literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Klostermannova Šumava – literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně
Šumava je pro mnohé kouzelným místem, kde se snoubí kultura česko-německého pohraničí s divokou přírodou. Jaké události se na jejím území odehrávaly v době, kdy po ní chodíval Karel Klostermann? A jaká je pro mladé dnes? Literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Zvuk tance – literární reportáž studentky 2. ročníku Terezy Adamcové
Tereza má za sebou dvanáct let působení ve stepovém tanečním souboru. Zúčastnila se nespočtu vystoupení a festivalů, ale největší událostí roku bylo vždy vánoční vystoupení. Prostřednictvím literární reportáže se čtenáře pokouší přenést přímo na prkna pódia. Pod září reflektorů a před očima desítek diváků se člověk neocitne každý den – někdo to nezažije nikdy. Autorka se proto rozhodla pocity nervozity, ale i naprosté radosti zprostředkovat…
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025