fbpx
preloader

Večerku jsem nikdy neměl. Je to recese, říká vietnamský influencer a hvězda ČD

Rubrika: Televize dot
Datum: 26. 6. 2024

#shortstory

Už v dětství obdivoval vlaky, láska k soupravám ho nasměrovala profesně. Phan An Tran je vietnamský vlakvedoucí společnosti České dráhy a svou práci vykonává s obrovským nadšením, navíc si ji zpestřuje tvorbou obsahu, který předává pomocí sociálních platforem.  

Phocem nebo Večerka na kolejích, to jsou názvy jeho profilů na sociálních sítích. „Název vznikl z vlastní recese a humoru. Chtěl jsem narážet na některé stereotypy o Vietnamcích, udělat si legraci ze sebe a vymyslet vtipné a zapamatovatelné jméno,“ prozrazuje Phan An Tran, kterému přátelé říkají Honza. 

Na Instagramu ho sleduje téměř 50 tisíc lidí, na platformě TikTok dokonce přes 55 tisíc. „Nikdy jsem neměl v plánu dělat influencerskou činnost, já se tak strašně nerad nazývám,“ sděluje Phan An Tran.  Z jednotek se postupně staly desítky a tisíce sledujících. Jeho vlivu si dokonce všimli na generálním ředitelství Českých drah. „Na služební mobil přišla SMSka od samotného generálního ředitele, který mě pozval na kávu a na pokec,“ zmiňuje Phan. 

O tom, že půjde pracovat na dráhu, přemýšlel už v dětství. „Jako malý kluk jsem sledoval na vesnici u mé české babičky z okna vlaky, fascinovalo mě to natolik, až vlastně z toho vznikla celoživotní vášeň,“ přiznává s úsměvem.  Než přišel k národnímu dopravci, působil i u společnosti Trilex. „Dobrý den, přistoupivší…“ pozdraví pokaždé cestující, když vstoupí do vozu, aby zkontroloval jízdní doklady.  Phan An Tran má i své motto, kterým se řídí. „Nesuď jedince podle skupiny a nesuď skupinu podle jedince. V mém životě se ukázalo, že to tak fakticky je,“ uzavírá. 

Video: Adéla Kvapilová, Petr Máša, Petr Hrabovský, Romana Jungwirtová


Více video obsahu najdete na YouTube TV dot.

Video vzniklo v ateliéru „Short Stories“ pod vedením odborných lektorů Jana Novotného a Petra Šoukala.

 

Čtěte dále

Bůh neměl čas na to, aby stvořil „nikoho“ – literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Klostermannova Šumava – literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně
Šumava je pro mnohé kouzelným místem, kde se snoubí kultura česko-německého pohraničí s divokou přírodou. Jaké události se na jejím území odehrávaly v době, kdy po ní chodíval Karel Klostermann? A jaká je pro mladé dnes? Literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Zvuk tance – literární reportáž studentky 2. ročníku Terezy Adamcové
Tereza má za sebou dvanáct let působení ve stepovém tanečním souboru. Zúčastnila se nespočtu vystoupení a festivalů, ale největší událostí roku bylo vždy vánoční vystoupení. Prostřednictvím literární reportáže se čtenáře pokouší přenést přímo na prkna pódia. Pod září reflektorů a před očima desítek diváků se člověk neocitne každý den – někdo to nezažije nikdy. Autorka se proto rozhodla pocity nervozity, ale i naprosté radosti zprostředkovat…
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.