Obchody po celém světě prodají každý den kolem 5,5 milionu triček. Ročně to jsou zhruba dvě miliardy kusů. Tričko představuje globalizaci v čisté podobě. Novinář Marek Rabij ve své reportáži Život na míru přináší sondu do fungování oděvního průmyslu, životních podmínek bangladéšských (nejen) švadlen, ale i možná na první pohled šokující obhajobu dětské práce. Neštěstí jsou v textilních továrnách takřka na denním pořádku, a to nejen v Bangladéši. Většina obsahu našich skříní ale v současnosti pochází právě z Bangladéše, proto se kniha zaměřuje primárně na tuto rozvojovou zemi. Opravdu potřebujeme další trička do sbírky?
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.