Jmenuji se Lucie Svatková a studuji Promotion a produkci médií na VOŠP, aktuálně jsem ve 2. ročníku. V rámci tvůrčí dílny zaměřené na Promotion jsme se během semestru ponořili do různorodých projektů, které nám měly přiblížit reálné fungování marketingových kampaní. Od nápadu, přes koncept, tvorbu obsahu až po samotnou prezentaci – vše probíhalo v duchu praxe, spolupráce a hledání efektivního řešení.
Projekt „Vem rodiče do školy“
Jedním z projektů byl návrh konceptu pro akci „Vem rodiče do školy“, kde jsme se snažili nejen cílit na různé typy publika, ale i pracovat se silným tématem a kreativně ho zpracovat.
Kampaň Fake news detektivy
Velkým přínosem pro mě osobně byla účast na tvorbě kampaně pro sociální sítě Fake news detektivy, která reagovala na aktuální téma mediální gramotnosti. Právě zde jsem si poprvé vyzkoušela, jak náročné, ale i podnětné je vytvořit sdělení, které nejen zaujme, ale zároveň informuje.
Mediální den
Součástí semestru byl také Mediální den, kde jsem měla na starost tvorbu sponzorovaného obsahu pro sociální sítě. I když jsem díky této zkušenosti zjistila, že mě práce se sociálními médii osobně neláká, považuji to za cennou lekci – i negativní zkušenosti nám totiž pomáhají lépe se orientovat v tom, čemu se v budoucnu chceme (ne)věnovat.
Externí marketingový bootcamp
Velkým přínosem mimo rámec výuky byla má účast na externím marketingovém bootcampu, kde jsme pracovali na reálné kampani pro konkrétního klienta. Právě zde jsem naplno ocenila, jaký smysl má týmová spolupráce a jak velkou roli hraje nápaditost a schopnost obhájit vlastní řešení. Zároveň se mi propojilo mnoho věcí ze školní výuky.
Tvůrčí ateliér Promotion není jen o „vymýšlení reklam“. Je to prostor, kde se člověk naučí reagovat na zadání, přemýšlet v souvislostech, objevovat vlastní silné i slabé stránky a připravit se na realitu marketingového světa – at´ už se v něm rozhodne zůstat, nebo ne.
Ukázka marketingové kampaně pro sociální sítě