fbpx
preloader

Dobojováno. Bez ztráty kytičky.

Rubrika: Televize dot
Datum: 2. 12. 2022

Postavit kompletní zpravodajskou relaci jako jsou večerní televizní zprávy. To byla výzva pro 9 audiovizuálních týmů televizní publicistiky Televize dot na 16. Mediálním dni VOŠP. 

 

Mediální den začíná vždy v 8:00 zadáním tématu celého Mediálního dne.

Poté jsou studenti 2. ročníku Televizní publicistiky rozřazeni do týmů, protože ani v zaměstnání si své kolegy často vybírat nemohou. Následně se týmy věnují rešerši, aby se v zadaném tématu rychle zorientovaly a hledají cestu, jak reportáž zpracují. Týmy si vylosují také zaměření reportáže – od ekonomiky, lifestyle, komunální témata až po kuriozitu. Studenti si musí naplánovat práci tak, aby stihli deadline.

Štáb v sestavě redaktor, kameraman a produkční se věnují rešerši, aby se v zadaném tématu rychle zorientovali a hledají cestu, jak reportáž zpracují. Vše musí samozřejmě schválit editor. Až pak se novináři ve výcviku vydávají do terénu, kde natáčí rozhovory, pokrývací záběry, stand-upy…

S natočeným materiálem se po několika hodinách vrací do školní střižny a pod vedením zkušených profesionálů vzniká z jednotlivých studentských reportáží zpravodajská mozaika, která je ve večerních hodinách vysílána živě.

 

Televizní moderátorka Zpravodajské mozaiky na téma Čeho je moc, toho je příliš byla Alice Lacková.

 

Na média si na Publicistice nehrajeme, ale pracujeme v reálných podmínkách, s nimiž se studenti následně setkávají za ostrého provozu v mediálních domech.

Nezastupitelnou roli hrají pedagogové = mediální profesionálové, kteří studenty vedou. Předávají jim své zkušenosti a rozvíjejí ve studentech týmovou spolupráci, odolnost vůči stresu a nutnost spoléhat se jeden za druhého. Studenty vnímají jako své budoucí kolegyně a kolegy.

Mediální den Publicistiky je natolik výjimečný, že studenty přichází podpořit i naši absolventi. Jsou jim tak oporou při jejich dalším kroku k mediální dospělosti. Většina z nich pracuje v mediálních profesích a vyhledávají si mezi studenty své budoucí kolegy. Mediální den tak funguje i jakýsi pracovní mini-veletrh, na němž studenti předvedou, co umí.

 

.

MEDIÁLNÍ DEN

jeden tým, jedno téma, jeden úkol

Do mediálního dne se zapojují studenti 2. ročníku všech zaměření.

Celý Mediální den VOŠP vám představujeme zde.

Čtěte dále

Bůh neměl čas na to, aby stvořil „nikoho“ – literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové
Růžová barva se stala symbolem společnosti Mary Kay Cosmetics již na začátku 60. let. Za celým tímto úspěchem však stojí žena, která jen věřila v sebe samu. Texasanka 20. století, největší podnikatelka v Americké historii, tím vším Mary Kay Ash byla, ale hlavně byla milující matkou, silnou osobností a ženou bojující za ženy. Literární reportáž studentky 2. ročníku Valerie Knotové si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Klostermannova Šumava – literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně
Šumava je pro mnohé kouzelným místem, kde se snoubí kultura česko-německého pohraničí s divokou přírodou. Jaké události se na jejím území odehrávaly v době, kdy po ní chodíval Karel Klostermann? A jaká je pro mladé dnes? Literární reportáž studenta 2. ročníku Karla Bachoně si můžete přečíst ZDE.
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
Zvuk tance – literární reportáž studentky 2. ročníku Terezy Adamcové
Tereza má za sebou dvanáct let působení ve stepovém tanečním souboru. Zúčastnila se nespočtu vystoupení a festivalů, ale největší událostí roku bylo vždy vánoční vystoupení. Prostřednictvím literární reportáže se čtenáře pokouší přenést přímo na prkna pódia. Pod září reflektorů a před očima desítek diváků se člověk neocitne každý den – někdo to nezažije nikdy. Autorka se proto rozhodla pocity nervozity, ale i naprosté radosti zprostředkovat…
Rubrika: ProStory
Datum: 13. 6. 2025
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.