Zajímá vás svět audiovizuálních a digitálních médií?
Potom si vychutnáte jednu ze specializací tohoto zaměření: multimediální žurnalistika, kamera a střih nebo produkce médií.
Díky tomu budete v obrazu od prvního dne.
Při práci pro naši televizi dot budete pracovat s profesionální technikou a naučíte se zpracovat televizní reportáž, televizní magazín, interview atd. Zlepšit se můžete také v reportážní fotografii a mobilní žurnalistice.
- Pod vedením řady profesionálů z oboru, kteří ve vás podporují tvůrčí potenciál, získáváte profesní dovednosti a odborné znalosti.
- Hlavní důraz vždy bude na tři aspekty pedagogické práce – řemeslo a kreativitu, týmovou práci a tvorbu reálných výstupů.
- O profesionalitě a dovednostech našich studentů nejlépe vypovídá široká spolupráce s televizí Nova, TV Prima a TV Noe.
Práce na reálných mediálních projektech umožňuje studentům již ve druhém ročníku natáčet pořady v televizní kvalitě.
V rámci Mediálního dne studenti vyráží do terénu v televizích štábech, kde točí rozhovory, pokrývací záběry i stand-upy. S natočeným materiálem míří do školní střižny. Vyvrcholením celého dne je večerní živé vysílání.
Co se naučíte?
- Naučíte se připravovat, realizovat a dokončovat audiovizuální projekty.
- Zvládnete nejrůznější audiovizuální formáty – televizní anketu, reportáž či krátký dokument, ale také rozhovor ve studiu, rozhlasové vysílání nebo fotografickou či multimediální práci.
- Osvojíte si standardy velkých audiovizuálních produkcí v ČR – zejména České televize a Českého rozhlasu.
- Naučíte se aplikovat vstupní znalosti v praktické tvorbě zpravodajsky orientovaných médií pro účely masové, korporátní, sociální a komunitní komunikace.
Kde se uplatníte?
Uplatnění najdete v redaktorských a moderátorských pozicích na televizních stanicích nebo v rádiích jako kameraman a střihač, zvukař nebo specialista postprodukce či audiovizuální produkce.
Uplatníte se jako reportážní fotograf, obrazový editor, redaktor, produkční apod.
Forma studia: denní
Délka studia: 3 roky
Specializace přichází od 2. ročníku. Studenti oceňují, že v 1. ročníku získají přehled o všech profesích, kterým se Publicistika věnuje, a poté se rozhodnou. Jen pokud si to všechno vyzkoušíte prakticky, poznáte, co vás baví nejvíc.
Školné 2022/2023: 32 000 Kč za rok pro prezenční studium
Od studentů z první ruky
Poslechni si, co o oboru Televizní publicistika říkají sami studenti.
Učíme praxí !
Den, kdy nikdo nechce přijít pozdě. Mediální den VOŠP co nejvěrněji simuluje každodenní novinářskou práci. Publicistika v tu chvíli funguje jako pravý mediální dům – televizní stanice, rozhlasové studio, zpravodajský server i reklamní agentura. Pod vedením profesionálů všichni získávají ty nejcennější zkušenosti z novinářské práce v bezpečném prostření, ve kterém chyby jsou příležitosti ke zlepšení.
Zpravodajská mozaika Mediálního dne VOŠP
na téma Začít znovu
Moderátorka: Andrea Křivánková
©VOŠP 2022
Zpravodajská mozaika Mediálního dne VOŠP
na téma Vánoce
Moderátor: Jakub Hannsmann
©VOŠP 2022
Točit nás baví
Aby se studenti 1. ročníku rychle zorientovali, co vše mohou na Publicistice studovat, v září je pořádně namočíme do médií. K tomu slouží Orientation week.
Autorem Orientation week – Making of 2021
byl student 1. ročníku Jakub Bartoš.
Autorem Orientation week – Making of 2022
je student 1. ročníku Mikuláš Hosnedl.