fbpx
preloader

Show připomínala stav na LSD, popisuje zážitek účastnice koncertu ve videohře Fortnite

Rubrika: Generace20.cz
Datum: 20. 2. 2024

Zdroj: Radim Bača

Jít na koncert nemusí nyní znamenat to samé, jako před pěti lety. Od roku 2020 nabízí videohra Fortnite lidem možnost zúčastnit se velkolepých koncertů světových jmen, jako je Travis Scott, Ariana Grande nebo Eminem. To vše za pomocí avatara a z pohodlí domova.

Studentka Helena Králová (24) si během prvního covidového lockdownu na jaře 2020 pořídila herní konzoli a nenávratně tak propadla videohrám. „Jako první jsem si koupila Nintendo Switch, abych mohla hrát s kamarády Fortnite. Teď už mám i PlayStation 5 a intenzivně pařím několikrát týdně,“ říká Králová.

Zvýšený zájem o herní průmysl po pandemii covidu 19 popisuje studie organizace European Broadcasting Union. Videohrami se podle ní baví téměř každý ve věku 16-24 let. Konkrétně 95 procent mužů a 88 procent žen. Nejhranější multiplayerová věc Fortnite od firmy Epic Games se rozhodla uživatelům zpříjemnit pochmurné covidové období a začala v rámci hry pracovat na novém konceptu.

Od roku 2020 si hráči Fortnite mohou užívat sérii koncertů slavných umělců. Bezplatně se může přihlásit každý, a to přímo ve hře. Ve virtuálním představení se předvedla například popová superstar Ariana Grande nebo raper Jaques Webster, známý pod pseudonymem Travis Scott. Event vznikl naskenováním pohybů umělců a převedením do hry. Průběh vystoupení obě strany dále konzultovaly.

Koncert Ariany Grande.

Koncert Ariany Grande. Zdroj: YouTube/Ariana Grandę

Píseň poprvé zahrál ve videohře

Koncert Travise Scotta přinesl technicky nejpropracovanější show. Po zahájení události, na kterou se hráč mohl připojit nejpozději půlhodinu před začátkem, se na herní mapu snesl obří hologram amerického rapera. Ten během dvanáctiminutového koncertu, jenž mohl zájemce vidět s každé části herní plochy, tvořil pohyby rukou další hologramy a měnil kompletně celý vzhled mapy.

V posledních dvou minutách raper vtáhl hráčův avatar jakousi černou dírou do vesmíru, kde se uskutečnila premiéra nového singlu The Scoots. Na písni se jako host objevil i další americký raper Kid Cudi. „Celý koncert se tak trochu podobal stavu na psychedelikách. Jako byste byli na tripu. Zážitek byl neuvěřitelně příjemný, protože jsem se nemusela mačkat v přecpaném davu,“ říká účastnice Sára P.

Za celou show, kterou v jeden moment sledovalo dvanáct milionů účastníků, si měl podle blízkých zdrojů magazínu Forbes  vydělat Webster z prodeje avatarů přes dvacet milionů dolarů, tedy téměř půl miliardy korun. K prodeji byl i merch, který se skládal z digitálních podobizen umělců s různými doplňky a speciálními tanečky. Za jeden základní balíček mohl utratit fanoušek necelých dvě stě korun. Právě tržby z virtuálního obchodu financují fungování celé hry, tedy i všechny výdaje spojené se zmíněnými koncerty.

Na show Billie Ellish, The Weeknda nebo Eminema 

S koncerty, kterých se průměrně účastnilo deset milionu účastníků, tvůrci nepřestali ani po covidu. První post-lockdownový proběhl v lednu 2023, v podání alternativního zpěváka Kid Laroie. Nedávno, v prvním prosincovém týdnu, se hráči dočkali také vystoupení jednoho z nejikoničtějších jmen americké hudební scény – Eminema.

Na koncertu byl návštěvník přenesen přímo z menu, kde mohl čekat s dalšími třemi spoluhráči. Po úvodním tracku One Shot narušila koncert pod širým nebem obří verze rapera. Ta hráče přenesla na létající plošinu vznášející se nad postapokalyptickým Detroitem. Zde zazněl track Monster, na jehož tvorbě spolupracoval i zesnulý Juice Wrld, jehož výročí smrti připadalo na následující den. Celý koncert proběhl v rámci ukončení minulé kapitoly videohry a podle nepotvrzených informací by si měl Eminem odnést částku mezi dvěma až pěti miliony dolarů.

Aktuálně probíhá nový projekt nazvaný Fortnite Festival, kde si pomocí zábavné minihry prožijete hned několik vybraných singlů od umělců jako Machine Gun Kelly, The Weeknd nebo Billie Eilish. Na poslední dva umělce se mohou hráči těšit na začátku nového roku i v podobě živých koncertů, které zatím v herním průmyslu nemají konkurenci.

Čtěte dále

Kampaň #ŽivotVOŠPáka přináší nováčkům informace o studiu v centru Prahy
Zkušená kameramanka Veronika Vašková vytvořila osmidílnou sérii příspěvků na sociální sítě školy v rámci praktického cvičení v tvůrčím ateliéru PRO.motion. Kampaň pro potenciální studenty se zaměřuje hlavně na videa, kde současní studenti sdílejí své nejcennější zkušenosti, aby budoucí prváci získali lepší představu o životě na VOŠP přímo od “VOŠPáků”.
Rubrika: PRO.motion
Datum: 27. 4. 2024
Rozličnosti tvoří celek – Kampaň podpořila rozmanitost oblečení na VOŠPu
Nová kampaň „Rozličnosti tvoří celek“ zabývající se módou a stylem oblékání studentů na Vyšší odborné škole publicistiky má za úkol dodat odvahu mladým lidem prezentovat se podle vlastního vkusu. Svým pojetím předává poselství: že at´ už je člověk jakýkoli, může být součástí celku. A taková je Publicistika. Škola, kde je rozmanitost rozvíjena v bezpečném prostředí.
Rubrika: PRO.motion
Datum: 27. 4. 2024
Červené tlačítko – povídka studentky 3. ročníku Barbory Chovítové
Červené tlačítko rozhoduje o životě a smrti. Marie a Adam mají 12 hodin. Stisknou ho? A jak byste se rozhodli vy? (Jakákoli podobnost s reálnými osobami je čistě náhodná.) Povídka vznikla jako úloha v dílně tvůrčího psaní.
Rubrika: ProStory
Datum: 26. 4. 2024
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.