fbpx
preloader

Třetinu jídla, které na světě vyprodukujeme, házíme do koše

Rubrika: Televize dot
Datum: 1. 10. 2023

#reportáž

Žijeme v době, ve které se hraje na udržitelnost víc než kdy dřív. I přesto na naší planetě skončí třetina vyprodukovaného jídla v koši. Je to problém jak podniků a řetězců supermarketů, tak samotných domácností. Možností, jak jídlo zachránit je hned několik, ne každý má ale snahu s tímto problémem něco dělat.  

Tři miliardy. Tolik lidí by se za rok nasytilo z jídla, které každý den skončí v koši. Vyhazování jídla je větší problém, než se na první pohled zdá a bohužel se vyhazují i potraviny, které jsou v naprostém pořádku. Celý problém začíná už v distribučních halách, kde se rozhoduje, které jídlo skončí na pultech v supermarketech a které poputuje rovnou do popelnice. Často to pak vypadá tak, že je ve vaničce rajčat jedno shnilé a místo toho, aby se vyhodilo pouze poškozené rajče, letí do koše všechny.  

Samotné prodejny pak mají povinnost neprodané nebo lehce znehodnocené potraviny darovat buď do potravinových bank nebo různým organizacím. To ale neznamená, že to všechny supermarkety opravdu dělají.  

I přesto, že potravinové banky dostávají denně několik tun jídla, mají ho stále nedostatek. Dárci jsou primárně supermarkety. Zapojit se ale může každý z nás. Vzhledem k tomu, že za 55 procent veškerého vyhozeného jídla jsou zodpovědné domácnosti, není až tak od věci se zamyslet, jestli i já nemohu pomoct a místo vyhození potravin do koše je darovat.  

Video: Alice Lacková, Veronika Vašková


Více video obsahu najdete na YouTube TV dot.

Video vzniklo v ateliéru „Solution Journalism“ pod vedením odborného lektora Jana Foukala.

 

Čtěte dále

Francie a její problémy s fotbalovými fanoušky
V posledních letech zažívá země galského kohouta vzestup velkého problému spojeného s fotbalovým fanouškovstvím. Tento nešvar nevztahující se pouze na stadiony, ale proniká i do městských ulic a je nyní stínem nad francouzským fotbalem. Ferdinand Hlavsa připomíná několik z těchto nedávných incidentů ve své eseji.
Datum: 5. 5. 2024
Kampaň #ŽivotVOŠPáka přináší nováčkům informace o studiu v centru Prahy
Zkušená kameramanka Veronika Vašková vytvořila osmidílnou sérii příspěvků na sociální sítě školy v rámci praktického cvičení v tvůrčím ateliéru PRO.motion. Kampaň pro potenciální studenty se zaměřuje hlavně na videa, kde současní studenti sdílejí své nejcennější zkušenosti, aby budoucí prváci získali lepší představu o životě na VOŠP přímo od “VOŠPáků”.
Rubrika: PRO.motion
Datum: 27. 4. 2024
Rozličnosti tvoří celek – Kampaň podpořila rozmanitost oblečení na VOŠPu
Nová kampaň „Rozličnosti tvoří celek“ zabývající se módou a stylem oblékání studentů na Vyšší odborné škole publicistiky má za úkol dodat odvahu mladým lidem prezentovat se podle vlastního vkusu. Svým pojetím předává poselství: že at´ už je člověk jakýkoli, může být součástí celku. A taková je Publicistika. Škola, kde je rozmanitost rozvíjena v bezpečném prostředí.
Rubrika: PRO.motion
Datum: 27. 4. 2024
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.